Jak se dnes inzerují a prodávají nemovitosti a jak to dnes na trhu realit vypadá

Jak se dnes inzerují a prodávají nemovitosti a jak to dnes na trhu realit vypadá

1. února

Je to DŽUNGLE!!!

Způsob, jakým některé realitní kanceláře nebo samotní makléři inzerují nemovitosti, které nabízejí k prodeji, je dle mého názoru místy nepřijatelný. Co si o tom myslíte vy? 

Zcela jistě je co zlepšovat.

A co vlastně vede makléře k tomu, že mnohdy anoncují nabídku doprovázenou nevzhlednými fotografiemi, bez správného popisku a mnohdy se zavádějící cenou? (A nejsou to jen makléři, ale i sami prodávající bez zkušeností z realitního obchodu)

Je to nejspíš nedostatek zkušeností a touha prezentovat se nejrychleji, než se tohoto úkolu zhostí jiná RK. Často má na takto odbyté práci podíl i vedení společnosti, které vyžaduje na makléři, aby co nejrychleji seznamoval veřejnost s firemní nabídkou (výhradní/nevýhradní), laxnost prodávajících, jimž je jedno, kdo jejich nemovitost prodá, a tak inzerují „všichni a všude“.

Z trhu s nemovitostmi se tak stává „džungle“. Nabídka nevypadá vůbec lákavě. Zájemci jsou zmatení, mnohdy zklamaní, trpí nedostatkem informací, z klamných fotografií, které občas ani nepředstavují prodávanou nemovitost, mají nepříjemný pocit. A pokud je nemovitost nabízena více RK, propadá klient pocitu, že stav daného bytu či domu neodpovídá nabídce, a začíná přemýšlet, zda je vše v pořádku. Takové nabídky se stávají ležáky a nikdo je nechce.

Dnešní prodej realit již není jen o nemovitosti a lokalitě. Je především o důvěře. Dnes se reality prodávají jinak než před 10 nebo 20 lety. Téměř každý má přístup k internetu a lidé si proto myslí, že stačí vyvěsit inzerát a kupec se sám najde. Pojďme se tedy podívat, jak to vše probíhá:

Vystavíte inzerát: „Prodám RD v Českém Těšíně v žádané lokalitě na Rozvoji, původní stav, cena, telefon.“

Během několika hodin se majitel nemovitosti takřka neodtrhnete od telefonu, volá mu jeden makléř za druhým. Po deseti dvaceti takovýchto telefonátech už je nervózní a naštvaný, jelikož žádný skutečný zájemce se zatím neobjevil. Proč? RK totiž využívají systémy na vyhledávání soukromé inzerce a běžný člověk, jenž nedisponuje takovýmto systémem, vaši nabídku ani nepostřehne, neboť se ztratí mezi topovanými inzeráty všech RK.

Klient je zoufalý a podlehne naučeným frázím všech makléřů: „Máme vážného zájemce, celou databázi zájemců, prověřené klienty s hotovostí či vyřízenou hypotékou.“ Přistoupí na prohlídku s tzv. vážným zájemcem. Těsně před prohlídkou se však ukáže, že zájemce na poslední chvíli schůzku zrušil a nedorazí, ale když už tedy makléř vážil cestu… vlastník bytu či domu jej provede nemovitostí a svolí k nafocení dokumentace pro případné další zájemce. Souhlasí s umístěním na stránky RK. Tento proces pak zopakuje ještě několikrát s dalšími makléři.

Domníváte se, že prodávající se dále zajímá o to, jak vypadá prezentace jeho nemovitosti a za kolik se vlastně prodává?

Koho pak může zajímat nabídka bytu či RD, jež mapuje život majitele dané nemovitosti, neboť na fotkách vidíme jeho samotného, či dokonce domácí mazlíčky a děti? Z toho, co mi klienti říkají, jsem vypozorovala jednu zásadní věc – mají strach na takovou nabídku reagovat, zdá se jim podezřelá.

A ruku na srdce… přistoupili byste na to, aby váš mnohdy jediný majetek nabízel k prodeji člověk, o kterém nic nevíte, neznáte jeho práci, netušíte, co vám může nabídnout atd. Často se pak stává, že jediné, co udělal, bylo, že si váš byt či dům vyfotil mobilním telefonem, vytvořil jednoduchý popis a vše v takto surovém stavu vystavil na internetu. Přiznejme si, že toto zvládne každý, kdo trochu ovládá práci s počítačem a internetem. Poté makléř zmizí a vám zbudou oči pro pláč,  protože jste mu podepsali nějakou smlouvu, od které nemůžete odstoupit, a pokud ano, pak pod vysokou sankcí.

Po takovýchto zkušenostech se nelze divit, že neoplýváte přílišnou důvěrou v makléře. Spolupracujete-li s více makléři, kteří nabízejí vaši nemovitost, pořádně ani nevíte, s kým právě jednáte, a na prohlídkách vás doprovázejí stále noví a noví lidé. Na druhou stranu, přijmete-li nabídku jediného, leč nezkušeného makléře, který při své neschopnosti něco podniknout jen vyčkává, až se někdo ozve, ubíjí vás nejistota a nekonečné čekání, zda se vůbec něco děje.

Jak to příště udělat lépe a ke všeobecné  spokojenosti prodávajícího i prodejce?

Zkuste tento postup jednoduše otočit. Než vystavíte soukromý inzerát a strhne se na vás lavina volajících makléřů, udělejte si průzkum ve vaší lokalitě. Zjistěte si reference na makléře ve vašem okolí, mezi známými, na internetu, na sociálních sítích atd., možností máte spoustu. Vyberte si 2 až 3 makléře a sejděte se s nimi. Položte jim otázky, které jsou pro vás důležité, předem si je však připravte. Jedna z otázek může třeba být, zda jsou ochotni při prodeji spolupracovat s jinými makléři. Odpovědi si zaznamenejte. Poté si vše ještě jednou srovnejte a teprve  pak se rozhodněte, komu poskytnete důvěru a kdo vás bude při prodeji zastupovat.  Věřte svým pocitům, své intuici. S vaším makléřem budete následujících několik měsíců v permanentním kontaktu, měla by mezi vámi vzniknout důvěra. Teprve pak to bude skvěle fungovat.

Pokud vás tento článek zaujal, můžete ho sdílet… nebo mi třeba zavolejte. Sami tak můžete zjistit, jak pracuji já. Ráda se s vámi sejdu a se způsobem své práce vás ochotně seznámím.

Vytvořeno v systému CHYTRÝ WEB MAKLÉŘE

Tomawell s.r.o. © 2024

Používání cookies - aby web fungoval jak má:

Abyste na webu snadno našli to, co hledáte, potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" všechny cookies jednoduše povolíte.

Cookies jsou malé soubory, které se ukládají ve vašem prohlížeči. Podle nich vás na našem webu poznáme a zobrazíme vám web tak, aby všechno fungovalo správně a podle vašich preferencí. Přehled cookies a podmínky jejich užívání si můžete přečíst zde.

Nastavení