- Zavolejte mi na tel. číslo +420 731 769 407
- Napište mi na mail monika@monikawytrzensova.cz
- Kontaktujte mě přes mé facebookové stránky Monika Wytrzensová – osobní makléř pro Těšínsko.
a) Co chcete prodat, pronajmout?
b) Jak moc prodej/pronájem spěchá nebo kolik máte času na prodej?
c) Jaká je minimální a maximální cena, za kterou chcete prodat vaší nemovitost?
d) Místo a čas kde se můžeme sejít a popovídat si o všech alternativách prodeje/pronájmu.
- Na schůzce probereme všechny možnosti prodeje a spolupráce vč. mé odměny.
- Ujasníme si termíny a možnosti marketingu a prezentace nemovitostí.
- Obhlédneme spolu nemovitosti k prodeji či pronájmu.
- Nastíním vám minimální a maximální cenu dle tržních cen a cenových map nemovitostí.
- Doporučím vám, jak připravit nemovitost k focení a natáčení videoprohlídek.
- Domluvíme si schůzku v kanceláři na podpis zprostředkovatelské smlouvy.
Poté co si řekneme, že budeme spolupracovat za daných podmínek, tak se sejdeme v kanceláři a dohodu zpečetíme písemně svými podpisy na Smlouvě o zprostředkování prodeje/pronájmu.
Důležitá fáze spolupráce. Nemovitost je potřeba dobře připravit na focení a natáčení videoprohlídky. Proč jsou fotky a videa tak důležité? Protože první dojem získávají klienti/zájemci právě díky této prezentaci. Je potřeba se vžít do role kupujícího a říct si podle čeho bych si já vybral tu či onu nemovitost, byt či pozemek. A proč videoprohlídka? Protože to šetří váš čas. Čas, který ušetříte přípravou nemovitosti na prohlídku (úklid, odosobnění, čistota, případně homestaging), čas, který můžete trávit jinými činnostmi než provázením realitních turistů, kteří stejně nic nekoupí. Videoprezetace přiláká skutečné zájemce a odradí právě ony realitní turisty.
Jakmile bude nafoceno a zpracováno video, tak přichází fáze marketingu.
Poté co máme za sebou fázi focení a natáčení videa, přichází na řadu mé marketingové schopnosti a možnosti prezentace. Nemovitosti jsou prezentovány na placených i neplacených inzertních serverech, místní marketing, bannery, letáčky, tisk. Více informací o marketingu vám ráda poskytnu osobně.
Prohlídky nemovitostí pokud to situace dovolí si vedu sama, popř. vás oslovím s doplňujícími otázkami, které vyvstanou od zájemců.
V případě, že z prohlídky vzejde vážný zájemce o koupi, tak začíná vyjednávání všech podmínek kupní smlouvy.
Zájemce o koupi nemovitosti podepíše třístrannou dohodu o složení blokovacího depozita a složí rezervační poplatek převodem na depozitní účet RK vesměs ve výši provize, jako záruku, že o nemovitost má vážný zájem a tento slouží již jako záloha na kupní cenu. Rezervační záloha je nevratná. Vyjímku tvoří případ, kdy zájemce prokazatelně nedokáže zafinancovat prostřednictvím úvěru na koupi nemovitosti. Doplatek kupní ceny poté skládá do advokátní úschovy na základě podepsané Smlouvy o advokátní úschově.
Podepsaná Dohoda o složení blokovacího depozita a složené depozitum slouží jako podklad k přípravě smluvní dokumentace k převodu nemovitostí.
Jakmile je vše ústně dohodnuto nechávám zpracovat návrh kupní smlouvy a smlouvu o uschově, které všem zúčastněným stranám pošlu emailem k revizi a připomínkám. Jakmile jsou smlouvy připraveny k podpisu se všemi připomínkami, tak se domluvíme na termínu jejich podpisů u advokáta.
V některých případech, kdy je nemovitost financována hypotéčním úvěrem, předchází podpisu kupních smluv ještě podpis zástavních smluv, které připravuje banka. Tady je potřeba počítat s vaší součinností, neboť vy jste v době podpisu zástavních smluv ještě stále majiteli nemovitosti a tudíž jste to vy, kdo budete podepisovat tyto zástavní smlouvy a ověřovat je na poště nebo u notáře či advokáta.
Poté co je zafinancováno a kupní cena je v advokátní úschově, doručí advokát, popř. já, kupní smlouvu s návrhem na vklad na příslušný katastrální úřad. Od vkladu kupní smlouvy na katastr to trvá asi 21-30 dní než dojde k fyzickému přepsání nových vlastníků na katastru nemovitostí. V době od vkladu do dvacátého dne od něj, vám poštou dorazí doporučený dopis s informací o vyznačení plomby, že se něco děje s nemovitostí. Teprve po 20-ti denní ochranné lhůtě, která se nedá zkrátit, může dojít k zápisu vkladu.
Poté co dojde k zápisu vkladu na nového vlastníka si domluvíme termín předání nemovitosti, který může být dohodnut již v kupní smlouvě. Při předání bude sepsán "Předávací protokol", který slouží i jako podklad pro převod energií.
Od 1.11.2016 dochází ke změně legislativy ve věci placení daně z nabytí nemovitých věcí a to, že daňová povinnost přechází nyní výhradně na kupujícího. Tady mohu pomoci vyplnit s kupujícími daňové přiznání popř. ho i podat na příslušný FÚ.
Budu vás informovat prostřednictvím mailu či telefonátu o novinkách v oblasti realit.
Věřím, že pokud jste dočetli až sem, tak jste pochopili proces prodeje nemovitostí a spolupráce se mnou jako s Vaším osobním realitním makléřem.
Neváhejte mě kontaktovat ještě dnes
S úctou
Vaše osobní realitní makléřka
Monika Wytrzensová
Vytvořeno v systému CHYTRÝ WEB MAKLÉŘE
Tomawell s.r.o. © 2024